Nyhedsarkiv

Vandplaner kan ramme landbrug og lokalsamfund hårdt

Udgivet d. 27-07-2021

Seks landbrugsformænd træder den 3. august ud af bestyrelseslokalerne og ind i maskinhusene hos fire landmænd, der driver landbrug i Onsild, Skals, Skive og Karup.

Læs hele nyheden

Bøgetræer og fuglesang som kullise for dyster beretning

Udgivet d. 17-06-2021

For andet år i træk blev Holstebro Struer Landboforenings ordinære generalforsamling afholdt i det naturskønne Sir Lyngbjerg.

Læs hele nyheden

Gode input i workshop om en mere bæredygtig griseproduktion

Udgivet d. 10-06-2021

I Samarbejde med Tænketanken Frej afholdte SAGRO mandag en workshop for 25 landmænd, hvor en mere bæredygtig griseproduktion skulle diskuteres.

Læs hele nyheden

Hvor bevæger markederne sig hen? AgroMarkets gav sine bedste bud

Udgivet d. 03-06-2021

Omkring 50 interesserede landmænd deltog i AgroMarkets handelserfamøder, hvor John Jensen fra AgroMarkets gav sin analyse af, hvordan råvarer- og finansmarkedet vil udarte sig i den nærmeste fremtid.

Læs hele nyheden

Natur og effektiv planteavl er ikke hinandens modsætninger

Udgivet d. 28-05-2021

Holstebro Struer Landboforening havde i aftes samlet næsten 100 medlemmer til markvandring hvor første stop var hos Arne Krog i Borbjerg, hvor vi så nyetableret Minivådområde.

Læs hele nyheden

Spis et måltid hos bonden – og bliv klogere på landbruget

Udgivet d. 19-05-2021

En række gårde i fire vestjyske kommuner inviterer i forbindelse med Madmødet 2021 til ”Spis ved bondens bord”, hvor måltidet danner ramme om en snak om landbrug og fødevarer.

Læs hele nyheden

Landmand satte Ellemann og Lose ind i udfordringerne ved udtagning af lavbundsjord

Udgivet d. 29-03-2021

Robert Lynge Andersen vil gerne af med sin lavbundsjord, men han anser ikke de nuværende ordninger for brugbare.

Giv os en chance

Udgivet d. 25-03-2021

Vis respekt for yderområderne. Lad os få lov at vise, at vi kan håndtere smitten med test og skrappe karantæneregler.

Læs hele nyheden

Frida er en superstjerne blandt verdens malkekøer

Udgivet d. 21-01-2021

En af SAGROs kvægkunder har en helt ekstremt produktiv ko. Det er koen Frida, der har givet 200.000 kilo mælk, også kaldet en livsydelse, på bare 11 år.

Læs hele nyheden

Landboforening: Totalt uacceptabel ventetid for minkavlerne

Udgivet d. 05-01-2021

Kristian Gade, formand for Holstebro Struer Landboforening, har udsendt en pressemeddelelse om den frustrerende situation for minkavlerne.

Holstebro-Struer Landboforening udgiver jubilæumsbog

Udgivet d. 17-12-2020

Holstebro-Struer Landboforening har sammen med De Kulturhistoriske Museer i Holstebro Kommune (DKM) udgivet bogen ”Nordvestjysk landbrug gennem 250 år”.

Læs hele nyheden

Landbrugsstyrelse ændrer praksis – tilbagebetaler 116.000 kr.

Udgivet d. 13-11-2020

SAGRO har vundet sag for landmand Anders Dyrberg. Sagen kan også gavne andre landmænd

Læs hele nyheden

"En forureningsbombe af usete dimensioner"

Udgivet d. 10-11-2020

Formand for Holstebro Struer Landboforening er rystet over regeringens håndtering af minkaflivning

Læs hele nyheden

Har du en container – eller mangler du?

Udgivet d. 08-11-2020

SAGRO opretter ”børs”, hvor minkavlere kan melde ind, hvis de mangler eller har kapacitet.