Motorvejshappening i Holstebro

Udgivet d. 21-08-2018

Landbruget fik nej til parade ved motorvejsåbning.

Lørdag den 29. september bliver motorvejen til Holstebro åbnet. I den forbindelse har Holstebro Struer Landboforening tilbudt at lave en parade, der viser landbrugets udvikling gennem de sidste 200 år – startende med studedrivere, hestevogne, mælkekusken med de gule fjordheste, traktorer, moderne transport af dyr, mælkebiler og lastbiler med logo fra alle de virksomheder, der er en del af fødevareklyngen, og som har Vestjylland som en del af deres område.

Men nej, desværre! Det meste af åbningsdagen skal motorvejen bruges af løbere.

- Vi kunne så bare være sure – og det har vi været, men så blev vi konstruktive, fortæller Niels Kristian Fruergaard, politisk chef i SAGRO. Derfor er det nu bestemt, at erhvervet viser flaget ved en happening, som foregår fem minutter efter den officielle åbning af motorvejen.

Det bliver Kristian Gade, der rykker det 17x4 meter store tæppe til side. Den lille happening er aftalt med Holstebro Kommune.