Nyhedsarkiv

Landbruget hjælper med husly til ukrainske familier

Udgivet d. 03-03-2022

I landbruget er der mange ukrainere ansat og flere af disse, ønsker at tage sin familie med til Danmark pga. krigen i hjemlandet.

Læs hele nyheden

Storå-komitéen er trukket i arbejdstøjet

Udgivet d. 01-03-2022

Samarbejde på tværs af kommuner, lodsejere og grønne interesser skal udarbejde forslag til en helhedsplan for Storå-systemet.

300 ha ny natur på vej i Resen Kær

Udgivet d. 28-02-2022

Forundersøgelse til stort lavbundsprojekt i Resen Kær skal afgøre potentialet for op til 300 hektar ny natur til gavn for klimaet.

Læs hele nyheden

Har du ansatte fra Ukraine? Sådan kan du forholde dig til situationen som leder

Udgivet d. 25-02-2022

Der er det praktiske, som omhandler opholdstilladelse og så videre, hvis en medarbejder f.eks. snart skal rejse hjem. Og så er der det menneskelige.

Læs hele nyheden

Det er os, der laver maden

Udgivet d. 02-02-2022

Landbrugets oplevelsesplads. Den har du nok ikke hørt om. Men det kommer du til.

Hestbjerg Økologi vinder tre priser

Udgivet d. 02-11-2021

Landbruget og ikke mindst Hestbjerg Økologi var de helt store vindere på erhvervsdagen som blev afholdt af ErhvervsForum Holstebro fredag den 29. oktober.

Det var helt vildt!

Udgivet d. 26-10-2021

Spørgelysten var stor da landboorganisationerne inviterede til møde om skader fra hjortevildt, bæver og ulv. Landmænd fra de fleste egne af Midt- og Vestjylland strømmede til arrangementet i Videbæk Idræts- & Fritidscenter.

Læs hele nyheden

En bred aftale med tidsler er bedre end alternativet

Udgivet d. 29-09-2021

Endelig. Efter 11 måneder blev politikerne mandag aften enige om et landbrugsforlig, som statsministeren kunne fejre ved folketingets åbning.

Læs hele nyheden

Majsdagen ved Holstebro bød på flot vejr og masser af nye resultater for majssorter

Udgivet d. 23-09-2021

Timingen af Majsdagen, kunne næppe have været bedre, da den forløb på den måske sidste sensommerdag i 2021.

Læs hele nyheden

Målet er, at alle elever skal på mindst to gårdbesøg

Udgivet d. 17-09-2021

Holstebro Struer Landboforening ønsker et tættere samarbejde med skolerne i området, og det ønske er bestemt gensidigt.

Læs hele nyheden

Politisk rådgiver glæder sig til at dykke ned i landbruget

Udgivet d. 16-09-2021

Villy Juul Larsen er ny politisk rådgiver i SAGROs politiske sekretariat.

Læs hele nyheden

Da landbruget i den grad kom til byen

Udgivet d. 08-09-2021

Med godt et års forsinkelse grundet corona-restriktioner, kunne Holstebro-Struer Landboforening omsider fejre sit 200-års jubilæum. Det skete ved et storstilet arrangement, hvor mere end 30 aktiviteter sikrede, at der var underholdning for alle alder…

Læs hele nyheden

Ved Holstebro er der plads til både landbrug og landets første folkeskov

Udgivet d. 07-09-2021

En gård med 113 hektar beliggende nær Storåen i Idomlund ved Holstebro er under forvandling til Coops første folkeskov. Der er indvielse den 12. september.

Læs hele nyheden

Planer for tredje vandplansperiode er umulige at realisere

Udgivet d. 05-08-2021

Tirsdag havde seks midt- og nordjyske landboforeninger kaldt deres medlemmer omkring Limfjorden sammen for at informere dem om de store konsekvenser, vandplansperiode tre kan få for deres bedrifter.

Læs hele nyheden

Otte kilometer blomster er klar til at blive plukket

Udgivet d. 03-08-2021

Holstebro Struer Landboforening har igen i år sået blomsterstriber i Holstebro og Struer kommuner. I alt er der sået otte km 30 forskellige steder. Blomsterne står nu i fuldt flor og er klar til at blive plukket.