Nyhedsarkiv

Ny oplevelsesplads til børn slår dørene op

Udgivet d. 09-05-2022

Pladsen indvies onsdag d. 11. maj kl.9:00, hvor man kan opleve dyr og “minimarker” og få en pølse og et glas saft.

Læs hele nyheden

Er markvanding godt for klimaet?

Udgivet d. 09-05-2022

Der er tryk på vandingsmaskinerne rundt om i landet, og heldigvis er der mere end rigeligt med vand i undergrunden til, at man med god samvittighed kan vande.

Læs hele nyheden

Nu bliver det konkret: På Klimadag kan du se din bedrifts klimaaftryk

Udgivet d. 19-04-2022

Snart er det et krav fra flere steder, at man kender sit klimaaftryk og handler på at nedbringe det. Klimadag er en god starthjælp til den proces.

Læs hele nyheden

Nu kan du få gratis tjek af din lavbundsjord

Udgivet d. 06-04-2022

Det kan f.eks. betyde, man endelig kan få taget hul på en omfordeling af jord i sit område, til glæde for både klima, miljø og lodsejer, hvis man spørger ekspert.

Læs hele nyheden

Formand er optimistisk omkring fremtidens landbrug

Udgivet d. 24-03-2022

Mere end 120 medlemmer var mødt op til generalforsamlingen i Holstebro Struer Landboforening, der på trods af en storstilet 200 års jubilæumsfest for bare et halvt år siden, kan fejre 202 års fødselsdag i 2022.

Læs hele nyheden

En bred pallette af ydelser sikrer SAGRO et godt overskud

Udgivet d. 11-03-2022

Rådgivningsvirksomheden SAGRO ender med et resultat på 14,5 mio. kr., hvilket kommer medlemmerne til gode

Læs hele nyheden

Hvordan er reglerne for hjælp til Ukraine?

Udgivet d. 10-03-2022

Selskaber kan opnå fradrag for velgørenhed. Hvis du vil stille bolig til rådighed, er reglerne dog mere komplicerede.

Læs hele nyheden

Landbruget hjælper med husly til ukrainske familier

Udgivet d. 03-03-2022

I landbruget er der mange ukrainere ansat og flere af disse, ønsker at tage sin familie med til Danmark pga. krigen i hjemlandet.

Læs hele nyheden

Storå-komitéen er trukket i arbejdstøjet

Udgivet d. 01-03-2022

Samarbejde på tværs af kommuner, lodsejere og grønne interesser skal udarbejde forslag til en helhedsplan for Storå-systemet.

300 ha ny natur på vej i Resen Kær

Udgivet d. 28-02-2022

Forundersøgelse til stort lavbundsprojekt i Resen Kær skal afgøre potentialet for op til 300 hektar ny natur til gavn for klimaet.

Læs hele nyheden

Har du ansatte fra Ukraine? Sådan kan du forholde dig til situationen som leder

Udgivet d. 25-02-2022

Der er det praktiske, som omhandler opholdstilladelse og så videre, hvis en medarbejder f.eks. snart skal rejse hjem. Og så er der det menneskelige.

Læs hele nyheden

Det er os, der laver maden

Udgivet d. 02-02-2022

Landbrugets oplevelsesplads. Den har du nok ikke hørt om. Men det kommer du til.

Hestbjerg Økologi vinder tre priser

Udgivet d. 02-11-2021

Landbruget og ikke mindst Hestbjerg Økologi var de helt store vindere på erhvervsdagen som blev afholdt af ErhvervsForum Holstebro fredag den 29. oktober.

Det var helt vildt!

Udgivet d. 26-10-2021

Spørgelysten var stor da landboorganisationerne inviterede til møde om skader fra hjortevildt, bæver og ulv. Landmænd fra de fleste egne af Midt- og Vestjylland strømmede til arrangementet i Videbæk Idræts- & Fritidscenter.

Læs hele nyheden

En bred aftale med tidsler er bedre end alternativet

Udgivet d. 29-09-2021

Endelig. Efter 11 måneder blev politikerne mandag aften enige om et landbrugsforlig, som statsministeren kunne fejre ved folketingets åbning.