Blomsterstriber 2023

Udgivet d. 30-03-2023

Har du lyst til at få blomsterstriber – måske som supplement til faunastriber?

Foråret nærmer sig og sammen med DSV vil Holstebro Struer Landboforening i år sponsorere frøene!

Ejvind Hansen vi så blomsterstriberne for dig. Det vil koste 500 kr. af få etableret op til 500 m i 3 meters bredde. Du skal blot selv klargøre jorden til det.

Det vil også være muligt at få et skilt til at stille op ved blomsterne (se billedet) og give gæster en oplevelse og mulighed for at plukke en buket. Kontakt Anders Ørts 4046 5323 om skilte.

OBS: Det er en forudsætning at du er tilmeldt inden den 10. april 2023
til Ejvind Hansen på tlf. 24 24 97 68 eller mail
ejvind.hansen@dlgpost.dk.

Blomster- og Faunastriber
Med det nye krav om udtagning af 4 % brak, kan du benytte dig af projektet til opfyldelse af kravet. Blomsterstriber kan også bruges til at søge ekstra tilskud under bioordningen ”biodiversitet og bæredygtighed” lige som Faunastriberne – og du kan med fordel kombinere de to tiltag.
Ønsker du at bruge blomsterstriber (og/eller faunastriber) til de 4 % brak eller bioordningen, skal arealerne anmeldes i din markplan – enten som en småbiotop eller en blomsterbrak. Har du spørgsmål kan du med fordel kontakte din planterådgiver.

Holstebro Struer Landboforening